MAPA AREÁLU SLAVNOSTÍ

 

PRAVIDLA SLAVNOSTÍ (NÁVŠTĚVNICKÝ ŘÁD)

Areál, ve kterém probíhají Slavnosti města Zábřeh ve dnech 24. a 25. 8. 2024 (dále jen Slavnosti), není vymezen pevnými body (plot, zábrany atd.), ale má své hranice vyznačené v mapě areálu, kde je návštěvník (zejména z bezpečnostní důvodů) povinen dodržovat tato pravidla:
I.
Každý návštěvník je povinen chovat se v areálu tak, aby svým jednáním neohrožoval bezpečnost jiných osob a nepůsobil škodu na zařízení či majetku umístěném v areálu.
Dále je povinen se chovat tak, aby svým jednáním neomezoval či neobtěžoval jiné osoby.
II.
Pořadatel si vyhrazuje právo zamezit vstupu do areálu podnapilým osobám nebo osobám pod vlivem jiných návykových látek.
III.
Pořadatel si vyhrazuje právo zamezit vstupu do areálu osobám se psy nebo jinými zvířaty.
V prostoru areálu musí být pes z důvodu bezpečnosti návštěvníků na vodítku a s košíkem.
IV.
Vnášení skleněných lahví a sklenic do areálu je přísně zakázáno.  Kontroly mohou probíhat po celém areálu. Pokud pořadatel zjistí porušení tohoto zákazu, budou předměty návštěvníkům odebrány.
V.
Do areálu Slavností je přísně zakázáno vnášet hořlaviny, zbraně, drogy, omamné látky, pyrotechnické předměty, laserová ukazovátka a manipulovat s nimi. V případě porušení tohoto nařízení budou tyto předměty odebrány a návštěvník může být vykázán z areálu.
VI.
V areálu je zakázána jízda na kole, koloběžce či jiném dopravním prostředku, a to s ohledem na předcházení vzniku úrazů.
Pořadatel neodpovídá za případné poškození či ztrátu dopravního prostředku (kola, koloběžky atd.) umístěné v areálu. Návštěvník je povinen dostatečně zajistit svůj dopravní prostředek před ztrátou.
VII.
V areálu Slavností je zakázáno provádět politickou propagaci.
VIII.
Návštěvník se vstupem do areálu Slavností zavazuje dodržovat tato pravidla, dbát pokynů pořadatele, bezpečnostní služby (SECURITY), Městské policie Zábřeh a Policie ČR.
Dodržování těchto pravidel je oprávněna kontrolovat pořadatelská a bezpečnostní služba organizátora (SECURITY), která je oprávněna v případě, že osoba bude porušovat pravidla stanovená v tomto návštěvnickém řádu, takovouto osobu vykázat z areálu Slavností.
IX.
V rámci Slavností mohou být pořadateli pořizovány obrazové a zvukové záznamy určené k propagačním, ilustračním nebo zpravodajským účelům. Záznamy budou užity v souladu s příslušnými právními předpisy.
Návštěvník Slavností bere na vědomí, že k pořizování těchto záznamů není ve smyslu § 89 občanského zákoníku zapotřebí jejich souhlasu, jsou-li tyto záznamy použity přiměřeným způsobem a není-li toto použití v rozporu s jejich oprávněnými zájmy.
Pořadatel nenese odpovědnost za obrazové či zvukové záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty.

 

VSTUPNÉ

Vstup do areálu, v němž se konají slavnosti města, je ZDARMA.

Vstupenku na komentované prohlídky k výstavě Jak šel čas Zábřehem konané v muzeu (Dům Pod Podloubím) lze zakoupit v předprodeji buď online nebo v infocentru.
Kapacita: max. 30 osob/skupina.
Začátky prohlídek: sobota 14:00, 15:30 a 17:00 | neděle 10:00
Již zakoupené vstupenky nelze vrátit ani změnit na jiný termín.
V případě nevyčerpané kapacity lze zbývající místa zakoupit před prohlídkou v pokladně muzea.
Vstupné je jednotné a činí 40 Kč (děti do 3 let zdarma).

Vstupné na promítání dokumentu Černobílé ohlédnutí v kině Retro a do farního muzea ve věži chrámu sv. Bartoloměje je dobrovolné.
Vstup do zámeckých sklepů pod budovou městského úřadu je volný.

Provozovatelé zábavních atrakcí v okolí Kapří fontány si stanovují vlastní ceník.

 

PARKOVÁNÍ

Žádáme obyvatele a návštěvníky města, aby už před konáním Slavností a během nich respektovali dopravní značení na Masarykově náměstí a přilehlých ulicích. Předejde se tak možným nepříjemnostem (pokuta, popř. odtah vozidla).
UZAVÍRKA:
1. ETAPA
Dolní část Masarykova nám. bude z důvodu přípravy akce uzavřena již ve čtvrtek 22. 8. od 6:00 s tím, že bude umožněn průjezd náměstím z ul. Farní.
2. ETAPA
Celé Masarykovo nám. bude pro parkování a průjezd vozidel uzavřeno od pátku 23. 8. od 6:00 s tím, že:
-    bude zajištěn průjezd do ul. Radniční,
-    nebude možné parkovat na parkovacích stáních před starou radnicí a před Domem Pod Podloubím,
-    na ul. Farní, která bude obousměrná, bude platit zákaz zastavení,
-    pro vjezd vozidel bude uzavřena i dlážděná plocha za městským úřadem.
3. ETAPA
Na Masarykově náměstí bude možné opět parkovat nejpozději od neděle 25. 8. 18:00 (kromě jeho dolní části, která bude zpřístupněna během pondělního dopoledne 26. 8.).
DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ!

Pro parkování osobních automobilů doporučujeme využít tato parkoviště:
-    za kulturním domem (podél ul. Postřelmovská)
-    před kulturním domem (podél ul. Československé armády)
-    na nám. Osvobození, v ul. Školská a na nám. 8. května
-    podél ul. Dvorská (nad křižovatkou s ul. Sušilova)
-    před ZŠ B. Němcové
a popř. parkoviště místních supermarketů a parkoviště v prostoru přednádraží.

Upozorňujeme návštěvníky, že na dopravu ve městě bude v průběhu Slavností dohlížet posílená městská i státní policie, která bude pokutovat všechny dopravní přestupky, především pak parkování na soukromých pozemcích, chodnících a travnatých plochách.

 

TOALETY

Pro návštěvníky Slavností jsou k dispozici mobilní ekologické toalety s umyvadly, a to v dostatečném počtu, stejně jako toalety pro imobilní občany.
Návštěvníci mohou použít také veřejné WC na ul. Valová 5, které bude z důvodu konání Slavností výjimečně otevřeno i o víkendu:
-    sobota 24. 8. od 12:00 do 18:00
-    neděle 25. 8. od 8:00 do 12:00
V sobotu 24. 8. lze od 14:00 do 19:00 omezeně využít také toalety v kině Retro (Farní 14).

 

ZDRAVOTNÍ SLUŽBA

V areálu je po dobu konání Slavností přítomna zdravotní služba (stan označený symbolem červeného kříže na bílém poli). Zdravotnická asistence poskytuje pouze základní a akutní ošetření. V případě potřeby zprostředkuje převoz do nejbližšího nemocničního zařízení nebo předání do péče Zdravotnické záchranné služby.

Linky tísňového volání v případě nouze:
155 – Zdravotnická záchranná služba
158 – Policie
150 – Hasiči
112 – Jednotné evropské číslo tísňového volání (SOS)
737 518 492 - hlídka městské policie

 

TŘÍDÍME ODPAD

Návštěvníkům Slavností bude po celém areálu k dispozici dostatečný počet velkoobjemových kontejnerů k třídění plastu, papíru a směsného odpadu.
Můžete pomoci nám všem od zbytečného odpadu tím, že ho hodíte do správného kontejneru k dotřídění a dalšímu zpracování – recyklaci. Navíc si budeme moct užít Slavnosti v čistém prostředí.

 

ZTRÁTY A NÁLEZY

Za odložené věci pořadatel neručí.
Pro případ ztrát a nálezů slouží v sobotu v době od 13:00 do 18:00 infostánek Turistického informačního centra označený logotypem (bílé „i“ v zeleném poli). Po 18. hodině lze nalezené věci odevzdávat u bezpečnostní služby (SECURITY) u pódia.
V případě vyzvedávání ztracené věci je vždy nutné prokázat vlastnické právo k nalezenému předmětu.
Nalezené a nevyzvednuté předměty budou po skončení Slavností předány na podatelnu městského úřadu v budově na náměstí Osvobození 15 (kontakt: Bohdana Vorlová, telefon: 583 468 151, e-mail: bohdana.vorlova@muzabreh.cz).